Wat voor type parasol kan ik het beste plaatsen...?

Ik woon op een huurflat op 5 hoog. Nu staat altijd de gehele middag en avond de volle zon op de woonkamer en het balkon.
Ik zou dus een parasol willen plaatsen, maar er zijn verschillende varianten: muurmontage, zwengarm, middenarm. Hij zal wel rechthoekig moeten zijn. en als hij buiten kan blijven, moet hij wel weers- en windbestendig zijn.

Ik zie in mijn flat helemaal niemand die ik als voorbeeld kan nemen. Zijn er hier mensen met ervaring voor parasols op huurflats?
Een zonnewering is te duur en niet geschikt, vanwege toestemmingen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Antwoorden (3)

Wij hadden vroeger op ons balkon een windscherm met van die grote ogen, een paar haken boven het raam en aan de andere kant touwtjes waarmee we het aan het hek van het balkon vastmaaktte, zo had je eigenlijk hetzelfde effect als met een zonnescherm. Weet niet of je hier wel toestemming voor krijgt.
ook kan je het nog los voor je raam laten hangen als zonwering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er eenje nemen die je kunt verstellen ,muurmontage kan nog prijzig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet natuurlijk niet hoe groot je balkon is, wij hebben een zweefparasol van 3 x 3, vierkant. Deze is volledig kantelbaar. We hebben hem gekocht bij de Intratuin, was wel prijzig maar kwalitatief heel goed. Je kunt hem aan de vloer of de muur van je balkon bevestigen, hij is niet windgevoelig en met een goede hoes erom kun je hem buiten laten staan. Ik moet er wel bij zeggen dat wij niet op een flat wonen.
Ik kan zo even geen foto van de parasol vinden, heb een vergelijkbare bijgevoegd.